
Nüüd on Eestis võimalik saada KIK toetust elektrilise kastiratta ostuks. Tundub, et huvi on plahvatuslikult kasvanud. Toetust peaks jaguma 750 kastiratta ostuks! Oleme müünud Babbooe ja praegu müüme Cangoo mudeleid. Panime kirja mõned mõtted, millega tulevastel omanikel arvestada.
Kastiratta kokkupanek
80-90% kokkupandud jalgratas. Selliseid arve võib tihti näha uute jalgrataste kirjelduses. Üldjuhul tähendab see, et enamus osasid on jalgratta küljes. Tavarattal on üldjuhul puudu esijooks, pedaalid, sadulapost ja sadul, lenkstang. Ja siis veel need tüütud pisividinad: helkurid, kellad, tuled. Kastiratastel on natuke erinev situatsioon. Kui tootel on transport vajalik siis on kastiratta mõõtmed ca. 2 korda suuremad kokkupandult kui 85% ulatuses komplekteeritud. Raam on tagarattaga ühendatud ja siis esimene konstruktsioon ja kast tuleb ise kokku lappida ja samuti esimene jooks(ud). Tehnilise taibuga ostja saab hakkama. Oluline on jälgida, et kasti ja roolimehhanismi kinitused oleks korralikult kinni ja ei oleks lõtke. Samas on pea igal rattal vaja teha natuke seadistusi, pidurid, käigud. Seda kas siis koheselt kastist välja võtes või siis pärast mõningast sissesõitmist. Kui endal kokkupaneku kindlusest natuke vajaka jääb siis pakume seda ka teenusena. Õppinud ja kogenud mehaanikul võtab kastirattta kokkupanek 3-5 tundi aega.
Torkekindlad rehvid
Üldjuhul on Kastirattad keskmise torkekindla rehvivalikuga. Meie kogemuselt oleks hea need vahetada natuke torkekindlamate vastu. Seda võiks teha kohe uue jalgratta puhul, siis jäävad üle uued rehvid ja need saab lihtsamini realiseerida. Me oleme kasutanud Schwalbe või Continentali rehve (20-24 tolli saadavus on vahest keerulisem). Torkekindlus oluline, sest kui juhtub see pisike graniidi kivike ikka rehvist läbi minema või klaasikild pahandust tegema, siis suhteliselt keeruline kohapeal vahetada ja/või transportida.
Kastiratta hooldus
Sool ja tänavamustus ning selle koosmõju on kastiratta suurim vaenlane. Sõites soolaligastel teedel on pidurid ja kett enim kannatada saavad ja puhastust vajavad komponendid. Võimalusel vältida soolaligaseid teid ja leida võimalus hooldada ketti ning kontrollida pidureid 1-2 korda kuus. Oleme viimased kaks aastat hooldanud suhteliselt tihti ja palju Tallinna tänavatel liikuvaid kastikaid. Vahetamist vajavadki pidurid (trossid või kogu pidurisüsteem) ja kett suuremat hooldust.
Lisakoormus kodaratele ja pöidadele on samuti levinud hooldusmure. Üle lubatud koormuse kandmine (üldjuhul 80-100 kg) ja hooletu sõidustiil mängivad siin loomulikult oma osa.
Meie kaudu saab soetada jätkuvalt Cangoo elektrikastikaid. 22-23. Märtsil oleme ise Hollandis kastirattaid ära toomas ja kaeme natuke ka köögipoolt. 6-7 kastiratast on saabumas (Groovy, Easy) ja Aprilli alguses ka Noon, Buzz, Buckle. Vaata täpsemaid mudelite pilte otse Cangoo lehelt.