
Koroona ajal ei tule jalgrattaid teistmoodi hooldada kui varem. Siiski on mõningad asjad, mida peaks tähele panema, seda just seoses muutunud varuosade saadavuse pärast.
Defitsiidiks saanud varuosad:
Kassetid ja hammasrattablokid - ehk rahvakeeli öeldes tagumised hammasrattad. Nende kulumist annab “edasi lükata”, kui vahetada jalgrattal kett õigeaegselt. Kui seda mitte teha kulutab kett ka tagumised hammasrattad läbi. Kett hakkab hammasrattal hüppama…
Ja siis ainult uue keti asendamisest enam ei piisa, see lihtsalt ei hakka toimima vanade hammasratastega.
Tagumised käiguvahetajad - ega sellega üldjuhul väga midagi juhtu. Probleeme võib esineda kui käiguvahetaja istub viltu (raamikõrv kõver) või trossi pinge paigast ära. See takistab korralikku vahetust ning on oht, et käiguvahetaja võib minna vastu kodaraid ja seeläbi painduda/murduda.
Sellega võiks nimekiri esialgu piirduda. Nende kahe osaga on kõige kriitilisem ja seda enamasti enamuses rattapoodides Eestis ja Euroopas. Ja tõenäolisemalt ka mujal, kus vähegi jalgratastega sõidetakse.
Meil on töökojas varutud esialgu piisavalt varuosasid ja juba 3. kvartalis peaks saabuma suurem Shimano varuosade tellimus. Iganädalased tarned toimivad nii ehk naa.
Tootmisajad on siiski pikenenud ning valik ei pruugi olla vahest nii suur kui varasemalt.
Meie soovitus oleks teha külaskäik mehaaniku juurde ja saada infot, et kas ratas peab suve vastu. Ega kohe polegi vaja ehk midagi vahetada. Piisab ka teadmisest, et minu ratas on sõidukorras ja ohutu enesele ja teistele kaasliiklejatele.
Mingi pildi annab e-poe kaupade ja varuosade ülevaade. Samas peab tunnistama, et paljud töökojad on osa kaupu eraldanud vaid hooldusele, et neid e-poes ei müüda. Kui ratas tuleb hooldusse, saab neid peale panna.
#rattahooldus #varuosad #rattaremont #rattarent