03.01.2016

Jalgratta pakkimine transpordiks, lend või post

Jalgratta pakkimine transpordiks, lend või post

Minnes rattamatkale või treeninglaagrisse on enamusele suureks mureks ratta transport. Kas mu ratas peab vastu lennureisi, transpordi sihtkohta?

Olles kordi oma- ja City Bike klientide rattaid kasti pakkinud, käisime mõttes protseduuri läbi ja panime kirja, mida jälgida ja mille eest hoolitseda.

Valik 1: soetage 200-800 EUR maksumusega spetsiaalne rattakohver. Pakkimisjuhendi leiate kohvrist.


Valik 2: soodsam on ratta pakkimine rattakasti. Kartongist, tavaline rattakast, millega enamus rattaid tarnitakse maaletoojate poolt Eestisse.

  • Leia sobiv kvaliteetne rattakast: põhi on topelt kartongist, sobivaim 28/29" rataste kastid, pisemad võivad jääda väikeseks (jälgi kleebiseid kastil või küsi oma rattapoest)
  • võimalusel muretse endale ka esikahvli tugi, see kaitseb kahvlit (tavaline plassmassvidin, vajadusel võid asendada selle ka omavalmistatud penoplastist/korgist klotsiga). Uued rattad tarnitakse just selle plassmassvidinaga. See vidin aitab vältida kahvli vigastusi ja läbi kasti tungimist.
  • kui pead oma ratta raamist lugu, siis muretse ehituspoest toruisolatsiooni (selline pehme vahtkummist toru) või mullidega pakkekile. 2 meetrit toru ratta kohta on piisav. Kolm peamist raamitoru kata isolatsiooniga.
  • korralik pakketeip, 1 rulliga peaks mineku ja tuleku pakkimise hakkama saama. 5 cm laiune pruun teip näiteks.
  • eemaldage pedaalid (eemaldades tuleb keerata vastupidiselt sõidusuunale, 15 õhuke lehtvõti)
  • eemaldage juhtraud, asetage ülemise raamitoru peale, stemi kruvid lahti.
  • eemaldage sadul koos toruga (teineteisest eraldamist pole vaja).
  • tagumisel käiguvahetajal kett suurimale hammasrattale (raami lähedale) ja kalts või mullikile ümber käiguvahetaja. Ees võiks kett olla väiksemal hammasrattal.
  • kummidest õhk pooleldi välja (lennureisi jaoks).
  • esiratas ära ja raam ning tagaratas peaksid kasti ära mahtuma ühes tükis. Kui kast on liiga lühike, siis kahvli keeramine 180 kraadi aitab natuke ruumi kokku hoida.
  • esirattalt eemaldage kiirkinnitusega varras ja asetage esiratas vasakule poole ratast. Ärge kaotage ära kiirkinnituse pisikesi vedrusid. Vajadusel keerutage vasakut käppa, et tekiks piisavalt ruumi esiratta jaoks.
  • paigutage kasti sadul koos postiga, pedaalid ja esiratta kiirkinnitus (kilekotti või kaltsu sisse).
  • Kastis ei tohiks asjad olla pinges, vajadusel paiguta ümber, pane pehmendused vahele.
  • kasti võiksid veel lisada: multitööriista, pumba, tagavara rehvi ja sisekummid, sõiduriideid, kilekotti ka ketiõli pudelike.
  • ära unusta ka oma poolikut rulli teipi kasti või kotti panemast, tagasitulles ka vaja kasti kinni kleepida.

Mida veel tähele panna:

  • üldjuhul lubatakse lennutranspordi puhul ratta kaaluks 20 kg (osadel ka 30 kg, uuri enne vedaja reegleid).
  • teibiga tasub üle käia nurgad ja põhi ning kaas.
  • kartongist rattakasti suurimaks vaenlaseks on vesi. Peaks kast vihma või lörtsi kätte jääma on pärast sellest järgi vaid vedel papirisu.
  • kui kast pakitud oleks hea sinna peale ka oma nimi ja aadress ning kontakttelefon kirjutada, tunneb lihtsamini ära. Nool ülesse ja klaaspokaali märk ei tee ka paha.

Väike nipp. Et ratas oleks paremini kaitstud väliste mõjutuste eest pakkige risti penoplastist või kartongist kuubikuke, mis aitab külgsuunalt tulevad löökide mõju vähendada ja kast ei lähe kortsu. Sobib ka kartongiriba, mida saab paigutada risti ja mis võtab löögi enda peale.

Kui ise ei viitsi pakkimisega vaeva näha võid teenust tellida ka kuskilt rattapoest, City Bike teeb rõõmuga ja 10 EUR eest saab ratas kasti pakitud, sisaldab ka kasti. Või tule võta lihtsalt kast (3,50 EUR) ja paki sõber ise kasti.

Lisaks pakume ka pakitud ja pakkimata rataste transporti, 10 EUR suund. Näiteks meie kontorist 2 inimest lennujaama koos kahe rattakastiga või pakitud jalgratta transport meie kontorist Eesti Posti kandekeskusse.

Osad eelistavad lennujaama minna ka pakkimatult, natuke pakkematerjali raami ümber, kummid tühjaks, pedaalid sissepoole keeratud, lenkstang viltu keeratud. Sedasi saab ka, aga kas sõbraga ikka käitutakse nii!

Kui läheb rattaga lendamiseks, siis on oluline eelnevalt teavitada lennufirmat  - broneerida rattale eripagasi koht. Kui ostate pileti internetist, siis kindlasti peate valima lisapagasi spordivarustus ja jalgratas. Lennujaama minnes oleme ise varunud aega, et ratas ilusti saadetud saaks. Pooltel kordadel on tagasi lennates lennufirma unustatud rattatasu küsida ja korra oleme pidanud vaidlema hinna üle (pidimegi maksma rohkem aga pärast mõningast lennu ootamist juhtus imelik asi: valjuhääldist teatati meie nimed ja paluti infosse pöörduda. Seal vabandati ja öeldi, et sorry, et oli arusaamatus aga siin on teile kompensatsiooniks mugavama lennuklassi piletid. Üle Atlandi tulles oli see väga suur mugavus, lennufirma oli Condor).

Näide: kuidas reserveerida Ryanairi piletit tellides jalgratas. Erinevatel lennufirmade tuleb jälgida kas kindlasti olete teinud õiged valikud.

1. Kui olete valinud oma sihtkoha siis järgnevalt tuleb teile valik milliseid lisapagaseid te soovite, valige sport equipment:

2. Vajutage type of equipment: bike, kogus (mitu ratast teil on) ja kui tellite edasi-tagasi piletid siis Same for inbound flight, seejärel vajutage confirm ja olete reserveerinud jalgratta koha lennukis.

Kui tellite pileti läbi reisifirma, siis peate ütlema reisikorraldajale, et teil on kaasas lisapagas milleks on jalgratas.

Jalgratast saab saata teise riiki ka Omniva posti teenusega. Selleks on vaja ratas samuti pakkida pappkasti või rattale mõeldud kohvrisse. Jalgratas tuleb viia oma linnas asuvasse kandekeskusesse, selle kohta saab infot Omniva kodulehelt või saate kulleri kutsuda koju.

Oleme saatnud eestlaste jalgrattaid välismaale ja välismaalaste omasid koju. 2015/2016 hinnakiri on ca. 40 EUR ratta transport Eestist Kesk-Euroopasse.

Edu jalgrattaga reisimisel!

“It all started because we love cycling. From childhood cycling around home. Then making first real bike trip to West-Estonia and islands, with backpack on shoulders...”